קול קורא
סטודנטים, בוגרים ומרצים של התואר השני בעיצוב, בצלאל
מציגים במהלך שבוע העיצוב בירושלים 2017 פרויקטים בנושא
הסטודיו האוטרקי
אוצר: יהונתן הופ
..............................................................................................................
בתחילת שנות האלפיים הכריז Joep Van Lieshout על הסטודיו שלו ברוטרדם כמדינה עצמאית. במתחם הסטודיו נבנו מתקנים המסוגלים לקיים את כל צרכיו: שירותים שהופכים צואה לאנרגיה להפעלת הסטודיו, מעבדת תרופות, סדנא לייצור כלי נשק להגן על גבולות הסטודיו וכמובן בית זיקוק להפקת אלכוהול.
האם אפשר לנסח פרקטיקות של עיצוב עכשווי, או סטודיוים היום כמערכות אוטרקיות עצמאיות מספקות את כל צרכיהם (כמעט) בלי עזרה חיצונית? האם אפשר לראות את הסטודיו החדש כיחידה שלמה הממלאת את כל הפונקציות הנדרשות להביא חפץ, שירות או חוויה חדשים אל העולם ואל המשתמש?
יוצרים רבים נדרשים היום לסגל ולפתח אמצעים חדשים המאפשרים את יצירתם בסביבה המתאפיינת בהיצע דל של יצרנים ושל חומרי גלם מקומיים, ובמציאות בה יש מעט מקורות מימון לפרויקטי עיצוב חדשים. לארגז הכלים המסורתי של הסטודיו נוספו לאחרונה כלי ייצור דיגיטליים זולים וזמינים, כלי שיווק דיגיטליים וחברתיים דוגמאת Kickstarter, etsy, ebay, ומאגרי ידע אדירים ונגישים מאי פעם. רוב המעצבים היום מסגלים אמצעים אלו ואחרים, המאפשרים המשך ואף העצמה של הפעילות העיצובית אך מחייבים גם חשיבה על הקונטקסט של פעילות זו ואיך היא מתקיימת בעולם. אם בעבר המונח "סטודיו" שימש לציין את המקום בו מתרחשת עבודת היצירה בלבד, היום התרחבו הפונקציות שלו לכלול פעילות יזמית, ייצור, מחקר, שיווק, יחסי ציבור, הפצה ועוד, ובהתאם רוב המעצבים נדרשים לעסוק בחלק או בכל התחומים האלו.
גבולות האוטרקיה נקבעים על ידי היכולות של המעצב והאמצעים שהעולם היום מציע לרשותו, והם הולכים ומתרחבים מיום ליום.
קול קורא סגור
התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במהלך שבוע העיצוב שיתקיים ביוני 2017